1. Få recept

Sørg for en recept fra din hospitalsafdeling

Kontakt den hospitalsafdeling, hvor du er i behandling. Eller bestil recept på Mine Aftaler på www.booking.rm.dk, hvis du har en receptkode fra din hospitalsafdeling.

Mine aftaler findes også som App.

Har du en recept på flere leveringer?

Hvis din hospitalsafdeling har givet dig en recept, der gælder til flere leveringer, behøver du ikke forny den, før du får en besked fra Hospitalsapoteket i din eBoks.

2. Bestil medicin til udleveringsboks

  • Se vejledning til hvordan du bestiller medicin til udleveringsboks
  • Din medicin er klar fra det valgte tidspunkt/klokkeslet i bookingsystemet og 4 hverdage frem.
  • Du kan altid se din bestilling i Mine aftaler (booking.rm.dk)
  • Hvis du som pårørende/værge bestiller medicin, skal du klikke på dit profilbillede i øverste højre hjørne for at skifte til patienten og bestille medicin til patienten.
  • Du kan skrive i fritekstbeskeden i bookingsystemet, hvis din medicin skal i en boks, der f.eks. kan nås fra en kørestol.

3. Hent din medicin i udleveringsboks

Du modtager en sms, når din medicin er klar til afhentning
Vi opbevarer din medicin i boksen i 4 hverdage. Det gælder også medicin der skal være på køl.

Når du henter din medicin, skal du medbringe:

  • Koden i den SMS, du har modtaget.
  • De sidste fire cifre i dit CPR-nummer.
  • Evt. køletaske og køleelementer til turen hjem. Det er nødvendigt, hvis din medicin er på køl.

Spørgsmål og svar om afhentning af medicin

  • Hvad betyder klokkeslettet i min booking? Din medicin er klar fra det valgte tidspunkt/klokkeslet i bookingsystemet og 4 hverdage frem.
  • Hvorfor får jeg to sms’er? Hvis din medicin fylder mere end et rum i udleveringsboksen, får du to SMS'er og skal åbne to rum.
  • Hvor kan jeg se min bestilling? Du kan altid se din bestilling i Mine aftaler (booking.rm.dk)

Find udleveringsboks

Aarhus

Grenå

Gødstrup (Herning)

Holstebro

Horsens

Lemvig

Randers

Ringkøbing

Silkeborg

Skive

Viborg

Har du spørgsmål?

Spørgsmål om recept, behandling eller medicin

Kontakt din hospitalsafdeling.

Spørgsmål om bestilling, levering og afhentning

Kontakt Hospitalsapoteket

Mandag-fredag kl. 9-14.

Tlf.: 7846 4425

Uden for Hospitalsapotekets telefontid kan du kontakte din hospitalsafdeling.

Har du ikke NemID/MitID

Hvis du er fritaget fra NemID/MitID, så ring til Hospitalsapoteket

Hav følgende oplysninger klar, når du ringer:
CPR-nummeret på den, som skal have medicinen
Navnet på medicinen

Hvis du vil vide mere om vederlagsfri medicin kan du se på Danske Regioners hjemmeside