Når du har været indlagt på hospitalet, sender hospitalet kort tid efter et brev til den læge, der har henvist dig. Det kan for eksempel være din egen læge eller en praktiserende speciallæge.

Brevet indeholder de vigtigste oplysninger om dit forløb på hospitalet. Det skal sikre, at din læge får den nødvendige viden, hvis du har brug for videre behandling eller opfølgning.

Du kan også få lavet sådan et brev, selvom du kun har haft en kort kontakt med hospitalet.

Nogle gange er brevet kun til orientering for din læge. Andre gange indeholder det oplysninger, som lægen skal bruge til din videre behandling.

Sundhedspersonalet kalder brevet for en epikrise.