Kontakt Patientkontoret
Patientkontoret kan vejlede dig om dine rettigheder og muligheder i forhold til ventetider, behandlingsret og klage.
Sådan kontakter du Patientkontoret
Hvis du vil kontakte Patientkontoret skal du udfylde en kontaktformular, og så kontakter vi dig telefonisk, når vi er klar til at se på din sag.
Du finder formularer til forskellige emner ved at klikke på knapperne længere nede på denne side.
Patientkontorets svartider
Alle henvendelser kontaktes i den rækkefølge, de er kommet ind. Vi kontakter dig hurtigst muligt, men der kan være forlænget svartid fx omkring ferie/helligdage. Vi har p.t. en ventetid på 1-3 hverdage.
Hjælp til at udfylde formular
Hvis du er fritaget fra digital post, ikke har MitID eller hvis du har brug for hjælp til at udfylde formularen, kan du ringe på telefon 78 41 04 44.
Telefonen har åben alle hverdage kl. 10.00-12.00.
Som pårørende kan du logge ind med dit eget MitID og udfylde formularen på vegne af en anden.
Har du andre spørgsmål kan du muligvis finde svaret i vores FAQ:
Find flere svar i vores FAQValg af et andet hospital
Hvis ventetiden er længere end 30 dage, kan Patientkontoret undersøge, om du kan få en tid på et andet hospital (privat eller offentligt).
Klik på knappen herunder for at kontakte os ved at indsende en formular. Hav dit MitID og indkaldelsesbrev klar.
Få vejledning om valg af hospitalRettigheder generelt
Få vejledning om dine rettigheder og klagemuligheder som patient inden for sundhedsvæsnet.
Klik på knappen herunder for at kontakte os ved at indsende en formular. Hav dit MitID klar.
Få vejledning om rettighederBehandling i udlandet
Få vejledning til om du evt. kan få betalt behandling i udlandet.
Klik på knappen herunder for at kontakte os ved at indsende en formular. Hav dit MitID klar.
Få vejledning om behandling i udlandetBehandling i Danmark som EU borger
Få vejledning til om du kan komme til Danmark og få behandling, hvis du enten bor i et andet land og/eller er EU-borger.
Klik på knappen herunder for at kontakte os ved at indsende en formular. Hav dit MitID klar.
Få vejledning om behandling i DanmarkDet sker når du kontakter Patientkontoret
Sådan foregår processen, når du vil kontakte patientkontoret:
- Du indsender din henvendelse
- Vi ser på din sag, når det er din tur i køen
- Vi ringer til dig
Om Patientkontoret
Patientkontoret kan hjælpe med eller vejlede om
- Sundhedsvæsenets ydelser og patienters rettigheder
- Ventetider og valg af andet offentligt eller privat hospital
- Maksimale ventetider for kræftbehandling og visse hjertesygdomme
- Klage, erstatning og udredning af misforståelser
- Kørsel til og fra hospitalet (kun vejledning)
Hvem er vi
I Patientkontoret er vi 18 patientvejledere, som kan hjælpe patienter og pårørende, der har brug for råd og vejledning i deres møde med sundhedsvæsenet.
Vi er uafhængige af den øvrige sundhedsstab, når vi behandler sager.
Vi har tavshedspligt, og vi henvender os kun til fx hospitalsafdelinger, hvis du giver os lov.