Om forløbsguiden

grafik fra Emento-appen

Forløbsguiden er en app, og du har derfor altid viden og sundhedspersonalet lige ved hånden.

Appen bruges ikke alle steder. Du er velkommen til at spørge den afdeling, som har indkaldt dig, om forløbsguiden bruges der. Eller se i den indkaldelse, du har fået til hospitalet, om forløbsguiden er nævnt.

Sådan henter du appen

Hvad kan du bruge forløbsguiden til?

Forløbsguiden er ikke en erstatning for den øvrige kontakt med hospitalet - men et supplement, hvor du modtager skræddersyet information, der er målrettet lige præcis dit forløb.

Med forløbsguiden kan du:

  • få mere viden om besøget på hospitalet
  • se information igen og igen – også sammen med pårørende
  • skrive med sundhedspersonalet – inden for de rammer, afdelingen sætter
  • få relevant information på det rigtige tidspunkt – det kan for eksempel være om faste, øvelser, udfyldning af spørgeskemaer m.m.
  • få påmindelser om, hvornår du har aftaler med hospitalet
  • få et overblik over de aftaler, du har med hospitalet
  • få hjælp til at finde vej
  • forberede dig til en konsultation, operation eller en opfølgning – for eksempel ved at se videoer og løse opgaver, som sundhedspersonalet stiller dig i appen

Se en film om forløbsguiden

Se denne video og bliv lidt klogere på hvad en forløbsguide er og hvordan den kan hjælpe dig i din kontakt med hospitalsvæsenet.

Gå ind på adressen øverst på siden for at se videoen.

Kontakt

  • Har du spørgsmål til indholdet i dit forløb, skal du kontakte den afdeling, du har fået forløbet fra. Du kan finde kontaktoplysninger på afdelingen i appen.
  • Har du problemer med appen? Læs 'app-support' nedenfor. Ellers ring til support på 72 22 70 70.

App-support: Læs her, hvis du har problemer med appen

Når jeg logger ind i appen, har jeg ikke et forløb?

Jeg har glemt min pinkode og kan derfor ikke logge ind?

Tidspunktet på min aftale er forkert?

Jeg får ikke nogen notifikationer?

Jeg/mit barn har ikke MitID - hvordan kan vi så bekræfte identitet, når vi opretter os som bruger?

Jeg har oprettet mig med det forkerte CPR-nummer og kan derfor ikke bekræfte identitet eller logge ind

Jeg har nogle andre problemer der gør, at jeg ikke kan tilgå mit forløb?

Jeg har hentet den grønne app "Emento Training" men jeg kan ikke se mit forløb og den beder mig om telefonnummer og ikke CPR-nummer

Jeg er færdig med mit forløb og vil gerne have, at I sletter min bruger og alle mine data

Jeg har oprettet en ny bruger, men bliver bare bedt om at bekræfte med NemID/MitID igen og igen og kommer ikke videre?