Kan jeg bestille varer via webshoppen?
Det er hospitalsafdelingen, hvor du modtager din behandling, som bevilliger, at du kan bestille varer til dit eget hjem. Bevillingen afhænger blandt andet af, hvilken behandlingstype der er tale om, og dermed om varen er på Region Midtjyllands webshop.
Hvem betaler for varerne?
Region Midtjylland betaler for varerne og for levering af varerne. Du har som patient ingen udgifter.
Hvordan bestiller jeg varer?
Du bestiller varer ved at logge ind på webshoppen via rmindkob.sundhed.rm.dk/.
Du skal bruge MitID til at logge ind på webshoppen.
I vejledningerne øverst på siden kan du se en nærmere beskrivelse af, hvordan du bestiller dine varer.
Hvorfor kan jeg ikke logge på med mit MitID?
Hvis du har problemer med at logge ind med MitID, skal du kontrollere, at dit bruger-ID er korrekt indtastet. Har du stadig problemer, kan du finde hjælp og vejledning via www.mitid.dk.
Hvis der derimod kommer en fejlmelding i webshoppen, når du er logget ind, kan det være fordi, du ikke er oprettet i webshoppen. Kontakt den hospitalsafdeling, du er tilknyttet i forbindelse med din behandling, hvis problemet fortsætter.
Hvilke varer kan jeg bestille?
I webshoppen kan du kun bestille de varer, som din hospitalsafdeling har bevilget til dig.
Hvor mange varer kan jeg bestille?
I webshoppen kan du kun bestille det antal varer, som din hospitalsafdeling har bevilget til dig.
Hvad sker der med min bestilling, hvis jeg afbryder og logger på igen?
Hvis du har lagt varen i kurven, og du logger af webshoppen, kan du fortsætte med at bestille, når du logger på igen.
Hvordan logger jeg ud af webshoppen?
Log ud af webshoppen ved at trykke på knappen øverst i højre hjørne. Du kan også lukke vinduet eller fanen med webshoppen for at komme ud af systemet. På en PC gør du dette ved at trykke på krydset i øverste højre hjørne.
Hvordan kan jeg se, om min bestilling er gået igennem?
Du kan se, om din bestilling er gået igennem, ved at klikke på fanen "bestilling" øverst på siden.
Hvordan kan jeg spore varen ved GLS?
GLS sender dig dit pakkenummer på SMS eller mail. Du kan også finde dit pakkenummer på webshoppen. Du kan taste pakkenummeret på GLS' hjemmeside eller app, for at se hvor langt pakken er kommet i leveringsprocessen.
Hvornår ankommer varen til min adresse?
Varen bliver leveret to til tre hverdage efter bestilling.
Hvad hvis jeg ikke er hjemme, når GLS leverer pakken?
Hvis du ønsker, at GLS stiller pakken et sikkert sted, hvis du ikke er hjemme til at tage imod den, kan du oprette en fuldmagt hos GLS. Herefter vil varerne blive leveret på det aftalte sted. Bemærk, at pakken ikke kan tåle at stå ude i fx regnvejr i længere tid.
Hvis du ikke har oprettet en fuldmagt hos GLS, vil din pakke blive leveret til nærmeste pakkeshop. Du får en sms fra GLS, når pakken er klar til afhentning.
Kan jeg få mine varer på en anden adresse end den, der er registreret i systemet?
Du vil som udgangspunkt få dine varer leveret til den adresse, der er registreret i folkeregistret.
Ønsker du at få varen leveret på en anden adresse, kan du ændre din leveringsadresse, inden du trykker ”send bestilling”.
Det er kun muligt at få leveret varerne i Danmark.
Hvad gør jeg, hvis jeg har fået leveret forkerte varer, eller der mangler varer i pakken?
Har du ikke fået de varer, du har bestilt, kan årsagen være:
- At din vare er udgået og erstattet med et tilsvarende produkt.
- At din vare er i restordre og vil blive tilsendt hurtigst muligt.
- At der er sket en fejl. Er dette tilfældet, kan du kontakte hospitalet, som beskrevet nedenfor under "Kontakt".
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har modtaget min pakke?
Har du ikke modtaget din bestilling inden for det forventede antal dage, kan du kontakte hospitalet, som beskrevet nedenfor under "Kontakt".
Kan jeg returnere mine varer?
Hvis du har modtaget for mange eller forkerte varer, må de af hygiejnemæssige årsager ikke returneres til Region Midtjyllands lager.
Du bedes derfor selv bortskaffe varerne.
Hvorfor får jeg så mange varer ad gangen?
Nogle gange kan varerne blive leveret i større mængder, end du har brug for. Region Midtjyllands lager forsøger at tilpasse antallet af varer, der kan bestilles, i passende mængder. Eftersom antallet af varer skal passe til forskellige patienter, kan du derfor opleve, at de ikke nødvendigvis passer til dit behov.
Hvorfor leveres mine varer i en stor kasse?
Du kan opleve, at varerne bliver leveret i forholdsvis store kasser. Det skyldes bl.a., at varerne pakkes af lagerrobotter, som endnu ikke kan pakke en kasse så godt som et menneske kan.